Wednesday, February 3, 2010

2. Too näide ühest e-õppe 2.0 oskusest , mida sinu arvates Web 2.0 ajastul tuleks koolis/kõrgkoolis/kutsekoolis õpetada!

Kui siiani hõlmas e-õpe peamiselt õppesisu toomist objektidena elektroonilisel kujul
institutsionaalsetesse õpikeskkondadesse, siis e-õpe 2.0’i iseloomustab suurem autonoomsus,
kommunikatsiooni märgatav roll õppeprotsessis ja aktiivne osalemine ning kogukondade ja
sotsiaalsete võrgustike loomine õppe-eesmärkidel.

õpilane peaks oskama:
  • Institutsiooniline tarkvara enamasti on õppeasutustes kommertstarkvara mida õpilased saavad kasutada.
  • Personaalne tarkvara, kus iga õpilane peab ise haldama nii õppimiseks vajalikke teenuseid, tööriiste kui ka informatsiooni.
  • Personaalsed õpikeskkonnad on õppija poolt hallatavad ja kontrollitavad süsteemid, mis toetavad õppijat õpieesmärkide püstitamisel, õppesisu ja protsessi organiseerimisel ning suhtlemisel teiste õppijatega. Kasutatakse sotsiaaltarkvara, mis on omavahel "kergelt" ühendatud.
  • Kombineeritult on õppijal võimalus valida lisaks institutsiooni polt pakutavale keskkonnale lisa töövahendeid, et oma õpieesmärke ja tegevusi paremini ellu viia. Õpilane saab ise valida vahendid millega oma õppetööd täita ja seejärel asutuse poolt määratud keskonnas kombineerida.

1 comment: